PETIT ATLES LINGÜÍSTIC DEL DOMINI CATALÀ - Librería Bibliotecas Públicas

INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS
Obras de referencia
978-84-9965-285-6

Aquest cinquè volum del Petit Atles Lingüístic del Domini Català (PALDC) conté 202 mapes seleccionats dels 315 mapes i de les 31 llistes de materials no cartografiats del volum cinquè de l?Atles Lingüístic del Domini Català (ALDC, 2010). Comprèn 1 mapa comparatiu, 65 mapes fonètics (21 de vocalisme, 33 de consonantisme i 11 d?altres variants fonètiques), 12 de morfologia i 124 de lèxic referents a les Indústries relacionades amb l?agricultura i Els vegetals. L?obra continua la metodologia iniciada al primer volum, amb algunes innovacions incorporades als volums II i III, amb ampliació, quan ha calgut, de la bibliografia relativa als mots comentats, afegiment d?algun terme lingüístic i elaboració d?un índex alfabètic dels mots estudiats. Com en el volum anterior, figuren un mapa de localitats i un altre de comarques, perquè el lector pugui seguir còmodament la consulta dels comentaris.