LES CATEDRALS DEL COTÓ - Librería Bibliotecas Públicas

Novela contemporánea
978-84-8437-251-6
Catalán

A Les catedrals del cotó (1876-1905) Francesc Cabana adopta la mateixa estratègia que li ha donat èxit en títols anteriors com Els anys de l'estraperlo o El cabaler de Cerdanya. És a dir, el relat d'episodis històrics, dels quals Cabana té una documentació exhaustiva i precisa, a partir d'uns personatges ficticis creats amb molta vivesa. En el present volum l'autor reporta els anys de la puixança del tèxtil cotoner, l'episodi de la bomba al Liceu, el desenllaç de la guerra de Cuba, el trasbals de la fil·loxera, la planificació de l'Exposició Universal, etc. En definitiva, la crònica d'una gran transformació social que ha conformat la Catalunya d'avui.