L?AIGUA I L?ESPAI PÚBLIC - Librería Bibliotecas Públicas

Universidad de Barcelona. Publicaciones y Edicione
Medio ambiente
978-84-475-4161-4

L?aigua i l?espai públic recull diferents reflexions sobre el paper de l?aigua en la creativitat artística, arquitectònica i urbanística, i particularment sobre la importància del canvi climàtic en l?alteració de l?espai públic costaner de les nostres ciutats. M. Rosa Vives i Domènec Corbella examinen la vinculació de l?aigua amb l?art a través de l?obra de destacats artistes, tant del passat com del present; el climatòleg Javier Martín-Vide analitza els efectes de la variació climàtica a la ciutat de Barcelona en els últims anys, mentre que els arquitectes Maria Matos Silva i João Pedro Costa investiguen la seva repercussió i proposen nous projectes de dissenys urbanístics costaners; Jordi Henrich exposa les actuacions urbanístiques de referència realitzades en el front marítim de Barcelona a partir dels Jocs Olímpics de 1992 i, finalment, Antoni Remesar fa un estudi de l?escultura pública d?aquesta ciutat, on l?aigua ocupa un lloc fonamental. Es tracta de la primera obra de l?Institut de Recerca de l?Aigua de la Universitat de Barcelona sobre la relació entre l?aigua, l?espai públic i el fenomen cada vegada més preocupant del canvi climàtic.