LA MONJA ENTERRADA EN VIDA - Librería Bibliotecas Públicas

PIQUET I PIERA, JAUME
ADESIARA
978-84-92405-77-0

Una jove és obligada a prendre l?hàbit pel seu pare, ric i devot, que vol impedir que la noia es casi amb el seu cosí perquè és de la «raça dels lliberals». Per evitar el triomf de l?amor i apropiar-se el dot de la novícia, el mossèn i l?abadessa del convent l?enterren en vida, però ella és rescatada casualment per un veí prompte a satisfer els antulls de la seva dona prenyada... Aquesta obra, que es fa ressò d?una de les llegendes urbanes més truculentes de la Barcelona vuitcentista, va significar l?èxit més esclatant de l?autor. Potser la seva influència sobre les masses explica que, anys més tard, els revoltats de la Setmana Tràgica, en comptes d?ocupar llocs estratègics, s?atardessin desenterrant les monges dels monestirs que havien incendiat.