LA IDEA D'EUROPA - Librería Bibliotecas Públicas

GEORGE, STEINER
ARCADIA
978-84-946163-3-4

«Els parallamps han d?estar connectats a terra. Fins i tot les idees més abstractes i especulatives han d?estar ancorades en la realitat, en la substància de les coses. I la ?idea d?Europa?, doncs?». Aquesta és la pregunta que obre aquest llibre i que George Steiner respon a través d?un recorregut apassionat pels senyals distintius de la identitat europea.

Els cafès com a lloc de trobada, la dimensió humana de la geografia, la necessitat de fixar la història en llocs de memòria, Atenes i Jerusalem com a fonts de cultura, i la consciència crepuscular, la por de la fi de la mateixa Europa són a la base de la realitat d?aquesta idea.