DE L’ARROSSAR A LA TAULA. TERRES DE L’EBRE - Librería Bibliotecas Públicas

FARELL EDITORS
Recetas de cocina
978-84-92811-81-6

L’arròs és el principal protagonista de la cultura gastronòmica de Terres de l’Ebre –Montsià, Baix Ebre, Ribera d’Ebre i Terra Alta. Per elaborar el llibre hem entrevistat moltes persones del territori que ens han explicat les receptes i les seves vivències. Hem inclòs en cada recepta un petit extracte de la persona informant on ens parla del què li evoca el plat, dels seus records en relació amb aquest menjar, de qui el va aprendre, etc.
Amb aquest receptari, no només es pretén mostrar la cuina de l’arròs ebrenca sinó també una forma de vida, unes tradicions, uns productes autòctons, una forma de menjar i de gaudir del que es cuina, que ens ajuden a conèixer aquesta cultura gastronòmica popular.
Les 83 receptes s’han classificat segons la tipologia dels seus ingredients. Així, trobarem arrossos de salaons, de l’horta i el corral, de bosc i caça, de mar i muntanya i de peix i closca. A més a més, hem inclòs un apartat dedicat a altres menges, que fa referència a plats ben heterogenis, on l’arròs hi és present en major o menor mesura i, finalment, un petit apartat per als més llépols.