AL COR DE LA TERRA - Librería Bibliotecas Públicas

Otros géneros
978-84-9883-561-8
Catalán

El llibre Al cor de la terra testimonia amb vivesa i connexió emotiva (de manera novel?lada) la vida de pagès a les Terres de l?Ebre. Josep Olivas coneix la zona a fons perquè se l?ha passejada de cap a peus i n?ha estudiat les espècies animals i vegetals. I per aquest motiu, el llibre és una aportació única al coneixement de la terra, de la gent i de la llengua. Des del punt de vista lingüístic, el text exemplifica la varietat tortosina de manera excel?lent i conforma un testimoni contextuat dels mots de l?agricultura i la ramaderia. Donada la situació de canvi en la cultura material i ocupacional del país, i l?empobriment del lèxic tradicional que això suposa, la difusió de textos com aquest és important per no oblidar el patrimoni lingüístic.